söndag 1 februari 2015

Vilken mysig helg!

Helgen inleddes med att jag och barnens pappa sågs på ett café och fikade och planerade kommande barnkalas. Det blir nog ett bra kalas, jag ser fram emot det mycket. Min mamma hämtade barnen från dagis/skola och därmed fick jag loss några minuter till shopping. Jag köpte en fin klänning på H&M. Retromodell. Hos mamma blev det fullskaligt fredagsmys och vi sov över där allihop.

På lördag förmiddag åkte vi allihop hem till oss men på vägen köpte vi TV. Jag har varit mot TV-köp länge, jag tycker att det stjäl så mycket vettig tid från livet. Dessutom är själva TV:n otroligt ful. Men jag kan inte vara bakåtsträvare i allt och hur man använder en TV väljer man ju själv. Jag har marknadsundersökt lite (stavas tråååååkigt) och det verkar krångligare att köpa en TV än ett rymdskepp... Men jag tror att det blev bra till slut. Kanske allt utom storleken. Jag vill nog ha en mindre (32") men nu blev det en 40". Jag har måttat på väggen
Det syns inte riktgt men TV:n känns större än rutorna. Barnen lyckades rota fram mitt gamla Playstation2 i flyttkartongsröran i källaren. Nöjdheten var total!
Den skarpögde kan se min "TV-bänk", dvs ett sängbord och en MDF-platta från garaget.

På eftermiddagen kom nya kärleken och hans barn. Alla barn började direkt leka och en koja byggdes med pysselbordet som stomme. En god middag senare och lite mer utforskande av TV:n och sen mars pannkaka i säng för allihop.
 
Söndagen har hittills innefattat en lugn förmiddag med mera lek i kojan och sedan utomhus. Nu pausar vi lite och laddar för fotbollsträning innan middagen.

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar