fredag 6 februari 2015

Superfredag!

Idag har varit en toppendag på alla sätt! Jag jobbade hemifrån på morgonen och D lät mig ligga kvar i sängen och fixade frukost till mig, trots att han skulle till jobbet och jag vara kvar. Jobba hemifrån är verkligen oslagbart! Ostört och fokuserat.

Strax före lunch bytte jag från tjänsteman till hantverkare (jag själv, alltså) och började rita rutor på köksgolvet. Eller, på två timmar kom jag bara till ränder men imorgon blir det rutor. I blyerts, som sen ska tejpas. 

Ska rutorna vara 20x20 eller 15x15 cm? Valet föll på de större. 

Rutorna ska vara svarta men kakelplattorna var till stor hjälp. En "linjal" av en MDF-bit från källaren var också bra hjälpmedel.

Efter ett par timmar var det dags för nytt byte. Dusch och kvällskläder på och sedan bar det av till en kär vän som jag inte träffat på två år. Fast det kändes som igår! 

Vi fikade och pratade och pratade och fikade och vips hade tre timmar passerat!

Jag tyckte att hon var värd blommor 

Dagen avslutade jag med "dagismammorna" ett löst nätverk som skapades av de som skolade in sina barn på dagis samtidigt som min äldste. Fördrink hemma hos energiknippet och initiativtagaren och sedan middag på koreansk restaurang. God mat och rolig efterrätt: Bubbies. Ser ut som mina...

Idag blev vi "bara" sex stycken men förra gången var vi nitton(!) Vi brukar landa på något danshak men idag var första gången vi bara åkte hem. Och här är jag nu. Natti natt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar