lördag 14 februari 2015

Jag å barna

En produktiv dag har det varit idag! Förmiddagen ägnades åt städ och plock och tvätt. Barnen gick ut och lekte i snön medan jag lade handen vid det sista. Uppflugen i äppelträdet planerade storebror för sommarens kojbygge.

Efter lunch pysslade vi med kalasförberedelser inför imorgon. Jag klippte och barnen klistrade på rena ram löpande bandet:

Belöning för detta idoga arbete blev att testa sockervaddsmaskinen som mormor köpt till sjuåringen i födelsedagspresent. Två väldigt fina sockertoppar fick jag till på första försöket!

Eftersom vi hade ångan oppe meckade vi ihop pizza till middag. Och gräddade i bänkugnen. Det blev jättebra! Nästan för bra... Varför ska jag lägga en masa pengar på att göra klart köket? Haha!


Som avslutning på denna hälsodag kollar vi på mello och "myser". Dvs vräker i oss chips och läsk och godis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar