lördag 7 februari 2015

L Y X-lördag

Men åååååh, vad najs!!

Snabb frukost på stående fot för att göra färdigt rutmönstret på köksgolvet. Min darling D hade klivit upp tiiiidigt för att ta sin äldsta tös till fotbollscup (dialogen kl 06 i morse var; 
- Vill du att jag ska tända lampan
- Nej, jag är kustjägare och ska kunna montera mitt vapen på tio sekunder i mörkret...
vilket är en humor som inte riktigt går att förklara men jag började i alla fall dagen med ett skratt)

Jag var alltså själv på förmiddagen. Tidigare i veckan hade jag fått en instruktion att infinna på Kungsholmen kl 14 idag. Det var min dead line. Jag skulle få någon slags överraskning och var både förväntansfull och nervös. D spädde på detta genom att insinuera den ena galenskapen efter den andra. Som att säga att tandskydd får man låna och därtill illustrera ett judokast med passande ljudeffekt.

Till slut befann jag mig framför en hudvårdssalong på Hantverkargatan! Där fick jag en skön fotbehandling. Så bra! Jag får så torra fötter på vintern och jag försöker ta hand om dem så bra jag kan och hinner. Nu blev fötterna och jag ompysslade i en hel timme. Sen ville jag knappt gå på dem. Lackade naglar och allt.

När jag var färdig kom D och hämtade mig och sedan gick vi till ett jättemysigt café i närheten. Jag förlustade mig på en gudomlig semla och dito varm choklad. Semlans bulle var färsk och mjuk, mandelmassan lite chunky och grädden osötad. Det är SÅ viktigt! Att grädden är utan socker. Semlor med socker i degen och grädden blir sliskiga och stockar sig i halsen. Och varma chokladen! Den var smaksatt med kanel och kardemumma och jag nästan dog.


Väl hemma lagade D jättegod middag. Bortskämd blir jag. Första gången på typ ett år som jag sitter i en soffa och tittar på TV. Mello såklart! 

Hälsningar från oss! (Ni förstår ju varför han skämmer bort mig, så trött som jag ser ut...ehe)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar