torsdag 26 februari 2015

Sportlov, del 1

Igår fick jag hem barnen och officiellt har jag sportlov nu. Alltså kunde vi sova till vi vaknade i morse, utan väckarklocka i ottan. S K ÖN T ! Storkillen, som vanligtvis är omöjlig att väcka vid sisådär 6:30, vaknade först och av sig själv ca kl 6:40. Jag och lilljocke, de morgonpigga, ville däremot ligga och dra oss. Vad är logiken i det?

Nuförtiden äger jag en TV och därmed kunde det förlovade Netflix agera barnvakt i någon halvtimme. Sen fixade jag frukost och vi åt i lugn och ro, tillsammans och småpratandes. Ingen stress och bara glada miner.

Barnen önskade sig att åka till Spårvägsmuséet. Jag hade haft en fundering i den riktningen och då fick det bli så! För vilken gång i ordningen vet jag inte. Barnen älskar det. Egentligen är det rätt sunkigt och slitet och lite murrigt och inget glättigt eller high tech á la Junibacken eller Tekniska. Men är barnen nöjda är jag nöjd. På vägen hem passerade vi Panduro och köpte lite "Looms" till barnen och en järnaffär och köpte en bågfil till mig. Jag har några rullgardiner som behöver kapas innan de kan sättas upp.

Igår impulsköpte jag den här fantastiska lampfoten på Stockholms Auktionsverk. Det är livsfarligt att surfa in där. Eller i alla fall dyrt... 

Jag har dessutom fått för mig att ett litet pelarbord och två små pallar skulle utgöra en perfekt frukostplats i köket (som inte ens ska ha en matplats, var det tänkt!). Vad gör man inte för att ha en anledning att lägga in en sökning på Blocket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar