tisdag 3 februari 2015

Insnöade

Äntligen har det snöat rejält! Eftersom jag har världens bästa granne, som skottar till och med min parkering bara sådär, var det inga problem för mig att komma ut med bilen i morse. Men. Resten av stan verkade ha det värre. 

Efter att ha börjat köa redan i första lilla rondellen ut från villaområdet och sedan inte komma mer än fem meter på 20 minuter, gjorde jag en rundpall och körde hem igen. Jag tänkte att vi skulle ta tåget istället men efter ett snabbt överslag insåg jag att vi skulle bli så sena till skola/dagis/jobb att vi lika gärna kunde strunta i det. Jag hade ett möte som jag skulle ha missat. Typiskt! Jag som klätt mig så fin i ny pingvinärmad topp från H&M och halsband från AfroArt

Istället fick barnen leka ute medan jag slog upp datorn och tog mitt möte på distans. Jag satt vid pysselbordet.

Barnen höll ut länge! Skottade, byggde och åkte sopsäck nerför garageuppfarten.


Lätt att langa fram leksaker direkt från garaget:

Jag tog en nypa frisk luft och dagsljus också. Lite sol på den bleka nosen och hålögda uppsynen skulle göra underverk!

Efter lunchen fick jag ihop ytterligare några timmar framför datorn. Man borde snöa in oftare!

1 kommentar: