måndag 9 februari 2015

Rutor rutor rutor

Jag säger då det, vilken tid det tar! Tur att golvet är litet. Men till tejpen tog slut efter drygt halva och ungefär samtidigt blev ljuset skumt, så det var väl någon mening med det.

Det var igår, söndag, som jag började tejpa efter linjerna jag ritat. Jag var inte så motiverad och det tog världens tid att göra en ruta. 

När D städat färdigt övriga huset kom han och avlöste mig. Som seglare har han tydligen stor erfarenhet av effektivt tejpande och plötsligt gick det betydligt fortare. Peppad av det och stärkt av lunchen (som D fixade, ni börjar förstå rollfördelningen...) fortsatte jag tejpandet. Nu både fort och noggrannt.

Drygt halva golvet ser ut så här:
Stora rutorna ska målas svarta.

På eftermiddagen kom mamma förbi med semlor och efter det åkte vi alla tre in till stan och åt middag på ett toppenbra tapasställe. Mamma reser bort snart så vi gick hem till henne och fikade och kollade på hennes nyköpta kamera och lite annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar