måndag 12 januari 2015

The flying armpit

Jag har testat en ny deo i helgen. Eller, ny och ny, jag hittade den i mammas badrumsskåp. "Den där kan du ta, den luktar svett redan innan man har använt den!"

Eftersom mamma säger så om ALLA deodoranter förutom parfymfria eller de med "herrdoft" lät jag mig inte avskräckas utan norpade den snabbt. Den var nämligen utan aluminiumklorid och det tyckte jag lät bra! Meeeeen den ska ju funka också...

I helgen använde jag den när jag jobbade i huset och på kvällen, vid sänggång, fann jag det lämpligt att få en objektiv bedömning på deons effektivitet. I samma sekund som jag landade i sängen, bredvid en intet ont anande bokläsare, sa jag "Vi ska göra ett test! Här, lukta i min armhåla!" och sen snodde jag runt kvickt som bara den och lyckades få en perfekt träff med armhålan rätt på näsan på den nu väldigt förvånade mannen.

"Nå, vad tyckte du?" frågade jag förväntansfullt. Min älskade tittade på mig med någon slags skräckblandad förtjusning och sa bara "Du är helt galen!"
med betoning på varje ord. "Men visst, du har tagit på sig lite deo och den luktade ju gott." När jag förklarade att den varit med hela dagen, lade han ner boken och sa igen "Du är HELT galen. Hur kan man inte älska dig?!"

Alltså får deon godkänt!! Man kan köpa den online på apotea.se och säkert på något apotek.

1 kommentar: