söndag 11 januari 2015

Söndagsnöjd!!

Äntligen har jag fått tummen ur och börja ta mig an köksgolvet. Det är några procedurer kvar innan det är färdigt men även myrsteg leder någonstans.

Golvet ska målas så småningom. Först ville jag dammsuga ur alla springor. Förutom att de innehåller försvarliga mängder byggdamm och intrampat spackel, känns det fräscht att bli av med gammalt damm och mög. Sådant som på mäklarspråk skulle beskrivas som bevarade originaldetaljer. Där det varit diskbänk och spis fanns dessutom smulor och sega saker som "Historieätarna" med lätthet skulle kunna göra ett helt julspecial om.

Återigen blev det till att utnyttja dagsljuset eftersom jag inte har någon el inkopplad. Min darling D har servat mig med lunch och fika samt sett till att jag tar paus ibland. Det ömmar lite i ryggen nu. Det får mig att känna mig tacksam för att jag ändå är frisk och stark och kan krypa runt och nagelfara golvspringor.
Kidsens hörselkåpor passar mig rätt bra. Hittade inte mina egna. Kortet tog jag genom att filma och ta en skärmdump. Jag fick bildbehandla i telefonen med en app, men det blev OK.

Golvspringor med spackel och mög.

Mina redskap: En mattkniv och byggdammsugaren.

Nu ska jag ta sista kvadratmetern. 
Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar