torsdag 1 januari 2015

Nyårsafton i bilder

1 + 1 = 6 !!

Så avslutas år 2014 och jag är väldigt glad att år 2015 ska fortsätta på samma sätt.

Jag och sönerna firade nyår hemma hos mig i mitt lilla hus i år. Bara huset i sig är en lycka, men det kan jag berätta om en annan gång. Vi hade gäster, och inte vilka gäster som helst: Min stora kärlek och hans två döttrar!

Här bjuder jag på en bildkavalkad från en kväll som utifrån sett liknar vilken barndominerad kalaskväll som helst men på insidan är det många bitar som faller på plats.

Förrätten bestod av ostron till de vuxna och gratinerade pilgrimsmusslor och krutonger till barnen.

Champagne dracks genomgående. Eftersom småbarnsföräldrar knappt lyckas avsluta en flaska på en hel kväll...

Maten lagades på min lilla bänkspis/-ugn. Man kan inte använda båda plattorna och ugnen samtidigt för då går proppen. Men med bra planering går det utmärkt ändå!

Nyårsdukning, Melker dekorerade :-)

Äldst och störst och minst och yngst

Två jämnåriga busfrön, här är det livat!

Föremålet för min kärlek, fångad i en så vardaglig syssla som att byta stearinljus..

Det lades tre meter långt pussel...

...och byggdes koja i gästrummet

Trädgården tömdes på snö...

...till ett ambitiöst igloo-projekt!

Jag hade nyårsblåsa från H&M...

...och Swedish hasbeens på fötterna.

Vad jag ser fram emot 2015!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar