torsdag 8 januari 2015

JUST DO IT.

Bra pepp på träningsbrallorna! Och idag gjorde jag det. Bröt den tusenåriga träningsfastan. 

När jag råkade ut för livet sommaren 2013 behövde jag skala ner på en del saker för att få tillvaron att gå runt. Det är alltid viktigt att träna, men med allt jag hade att hantera då och fram till nu, alltså ca 1,5 år, var det ännu viktigare att vila. "Tvånget" att klämma in träning i den redan hårt pressade vardagen, och någon fritid fanns inte, skulle nog ha sänt mig in i utbrändhet. Jag kunde liksom inte skala bort jobbet och familjen. Men vänner och träning fick stryka på foten. Endast överlevnad gällde.

Nu har det ordnat upp sig med mycket och jag har möjlighet att prioritera träning igen. Så skönt! Jag smög igång med yoga i höstas (vilken lycka!) men under 2015 ska jag även lägga till löpning och styrketräning. Min stackars rygg behöver det...

Dagens mål var att bara komma ner till gymmet och känna in. Det höll på att gå i stöpet, för jag behövde leta fram träningskläder från tre olika flyttkartonger i morse och väl på jobbet insåg jag att jag glömt både gymkort och hänglås. Men jag blev insläppt på personnummer och kläderna tog jag med mig från omklädningsrummet. Det blev 1 km på löpbandet och några modesta övningar på pilatesboll. Ska bli spännande att se hur jag lyckas upprätthålla detta under våren och vad det ger för resultat.

Tills dess: I give you the Sillmjölke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar