onsdag 7 januari 2015

Ljuvliga jullov!

Idag har jag smygstartat på jobbet och därmed är jullovet officiellt slut. Det har verkligen varit ett bra jullov på många sätt, även om situationen med att ha barnen varannan vecka är relativt ny. Det var i alla fall första julen med varannanveckasvals.

Av olika anledningar föll det sig så att dagen då barnen skulle till sin pappa var på själva julafton. Inte alls optimalt. Men min underbara mamma kom till undsättning. Hon ordnade ett jättefint julfirande dagen före julafton istället. Jag behövde bara packa ihop barnens saker och julklappar och åka över till mamma, där komplett julstämning rådde. 



Egentligen passade det väldigt bra och var alls ingen uppoffring. Min morfar vill fira julafton med mormor (på hemmet där hon bor) och sedan med sin granne (som annars sitter ensam). Min yngsta bror har en spansk flickvän och hennes tjocka släkt skulle ha stort kalas på julafton så det blev väldigt lyckat att vi alla sågs den 23:e istället.
Morfar köpte jättefina Hestravantar i skinn till mig i julklapp! Tänk, va, nittiofem år och både klurar ut och går och handlar julklappar till sina barnbarn. Det är få förunnat att ha en sån morfar!

Veckan efter jul ägnades åt att fixa lite i huset, hämta en kökssoffa som jag köpt på loppis, gå på 40-årskalas och fika lite mer hos mamma. Nyårsafton firades på bästa sätt och med barnen åter i huset följde fler jullovsaktiviteter som skridskoåkning, hälsa på vänner och besök på bio och museum.

Ja, vad mer kan man begära av ett jullov?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar