tisdag 3 april 2012

Efterlängtade fröer

I fredags landade en efterlängtad försändelse av fröer i brevlådan. Vanligtvis handlar jag hos Impecta men jag har länge tänkt att jag skulle kolla in Runåbergs fröer eftersom de har ekologiskt frö.

Jag är ju inte med trädgård - än - men har alltid odlat hjälpligt på vårt landställe. Hjälpligt, för att det är svårt att odla på distans. Där finns i alla fall ett växthus, vilket stillar mitt värsta odlingsbegär.

Fröerna är alltså för växthuskultivering. Hela helgen försökte jag få loss en timme för att så dessa guldkorn men det var hela tiden någon annan aktivitet som var viktigare. Ikväll blev det dock äntligen dags att kavla upp ärmarna och begrava nävarna i myllan. Eller åtminstone i den gamla såjordspåsen som släpats hem från landet.

Tomater, paprika och fuchsiasticklingar är nu omhändertagna och placerade i sitt rätta element. Fuchsian är en historia för sig som jag tänker berätta om en annan gång!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar