fredag 27 juli 2012

Skodd med omtanke

Idag företogs den årliga utflykten till Englunds skor i Roma (uttalas som det skrivs, inte "råma") på Gotland. En fantastiskt skobutik. Den är helt anspråkslös, inrymd i en eternitbeklädd gammal villa. Bara kvalitetsskor, från golv till tak bokstavligen. Skohyllor exponerar modellerna och runt dessa och längs väggarna står skokartongerna som skyskrapor.

Englund saluför märken som Clarks, Tretorn, Docksta, Converse, Björn Borg, Dr Martens och mycket mycket mer. Men bäst av allt är att här kan man köpa El Naturalista.

Mitt hjärta klappar varmt för El Naturalistas skor eftersom de tillverkas med omtanke om människor och natur. Ekologiskt garvat läder, bra villkor för de som tillverkar skorna och återanvänt gummi i sulan är bara några av de goda egenskaper skorna har. Och den fina, lite tokroliga designen. Förra året köpte jag ett par rätt neutrala skor men i år satsade jag på de här fina!

1 kommentar:

  1. Men, vilka schyssta skor! Den affären måste jag besöka nästa gång jag åker till Gotland! (:

    SvaraRadera