torsdag 29 mars 2012

Lyx i det lilla

Jag gick i flera år och sneglade på de snygga flaskorna med det schyssta innehållet från Savon de Marseille. Egentligen är det helt onödigt. Tvål som tvål, kan tyckas.

Men nej.

Innehållsförteckningen på billig flytande tvål är ofta alldeles för innehållsrik. Helt omöjligt att veta vad det är för mysko kemikalier. Samma med handkräm. I värsta fall innehåller de paraben. I flaskorna från Savon de Marseille är det bara reko ingredienser. Och det får man betala för, kan tilläggas.

Till slut gjorde jag i alla fall slag i saken, köpte tvål och handkräm och nu är jag så sjukt nöjd varje gång jag ser flaskorna på handfatskanten. Olivolja och lavendel. Av bara farten köpte jag en tvål med verbenadoft till gästtoaletten. De är värda varenda surt förvärvad krona!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar