lördag 10 mars 2012

Dublett i kalas

I helgen är det barnkalas både lördag och söndag. Presenter är inhandlade, vilket är skönt. Den ena blev jag tillfrågad i affären om den skulle vara inslagen, den andra inte. I morse insåg jag att vi inte hade presentpapper hemma. Vad göra? Inte gå till lilla Konsum och inhandla något fult i panik i alla fall. Men leftovers från yngste sonens dop för 1,5 år sedan, nämligen en halv rulle pappersduk är ju neutralt och bra! Det går till och med att rita någon trevlig krumelur på det om det skulle behöva hittas upp lite. Jag tejpade på ett grattiskort istället för att få lite färg och liv i det hela.

Som en parentes kan jag nämna att födelsedagsbarnen är pojkar, sex respektive fyra år gamla. Jag är inte den som köper vålds- och Star Warsgrejer precis. Sexåringen får en bok som han kan läsa själv om ett år eller två och fyraåringen får pussel med Jan Lööf-motiv.

Här är bordduksinslagningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar