fredag 20 mars 2015

Fira in och fira ut

En toppenfredag! Förmiddagen spenderades hemma, framför datorn. Jobb på distans i väntan på spisen. The spis! Som ska stå i köket. Inte vidare upphetsande kanske de flesta tycker, men för mig som inte haft kök på ett år är det något ovant. Jag har inte packat upp den än, ska göra det imorgon.

Det har hänt mycket idag. Sockor har rockats och solen förmörkats. Det var också sista arbetsdagen för darling D. Vi har firat in helgen och ut jobbet med lite champagne, i väntan på att en mumsig linsgryta puttrade klart på (bänk)spisen. Den fick förstås D laga åt mig medan jag jäste i soffan. Närå, jag konverserar och är kuttersmycke! 

Rocka sockorna är en hyllning till alla som är annorlunda. Det hänger ihop med world Down syndrome day. Man ska ta på sig olika strumpor för att visa att man gillar olika. Den blivande inköpschefen ägde visst bara svarta strumpor så det fick bli en med hål i :-)

Ha en trevlig helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar