måndag 28 juni 2010

Sötsaker

Som nybliven mamma, även om det är för andra gången, drabbas man lätt av viljan att "boa". Som en gammal tik som rumstrerar om, typ. Alltså ska det virkas filt till nya bebisen. Storebror fick en (den påbörjades veckorna innan nedkomsten och blev färdig ett halvår senare) och då ska lillebror också ha en. Efter en sju åtta rutor börjar tankarna vandra. Tänk om jag skulle vilka roliga kanelbullar och muffins som storebror kan leka med vid sin leksaksspis. Svärmor har (på uppmaning av mig) sytt jättefina limpor och en princesstårta.

Lite google för att se om det finns mönster till virkade bakelse på nätet gjorde att jag snubblade över EllenKantarellens blogg och shop där hon saluför sina bedårande virkade bakelser, godbitar, figurer och mycket mycket mer.

Snabbt inser jag att det är bättre att jag köper några av henne. Så att sonen har bakelserna innan han har flyttat hemifrån, med tanke på i vilken takt jag virkar... En bra start är i alla fall att tävla om jordgubbsmilkshake!

1 kommentar:

  1. Hallå där! Vad kul att du hittade till min blogg! Den är nyupptagen så det är jättekul att några hittar dit. Lycka till i tävlingen och glad sommar! (Välkommen till shoppen om det inte blir något virkande av!)

    Ellen

    SvaraRadera