tisdag 1 juni 2010

Äntligen!

Nu finns ett ekologiskt alternativ till de som levererar färdiga middags-matkassar hem till dörren. Eller, nu och nu, de har ju funnits ett tag i alla fall, men jag har inte hittat dem förrän nu.

Ecoviva!

Jag har länge varit sugen på att testa någon av alla dessa "matkassar" som finns idag. Men hittills har det fallit på att det inte funnits någon med uttalat ekologiska förtecken. Eftersom vi i min familj väljer ekologiskt alternativ i så stor utsträckning som möjligt när vi handlar, känns det inte riktigt rätt att gå "tillbaka" till middagsmat som är o-ekologisk.

Vi veckoplanerar och veckohandlar vår middagsmat och det är just planeringen som känns trist och krystad ibland. Med en färdig matkasse slipper man just planeringsdelen. Man slipper även inköpsdelen, men för oss har inte det känts som något större problem. Hittills i alla fall.

Ecoviva har fått bra omdömen och utnämnts till tidingen Elle Mat och Vins middagsfavorit. Dessutom har de fått bra recensioner för sin mat på Eco Bride. Vilket inte heller är en nackdel om det skulle bli aktuellt att gifta sig någon dag. Jag alltså. Jag skulle gärna servera mina bröllopsgäster en ekologisk buffé.

Nu återstår bara att övertala mannen att testa Ecoviva. Friat har han gjort för längesedan, så där krävs ingen övertalning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar