fredag 22 oktober 2010

Ny-vagnsägare, känns ovant...men kul!

Nu är det gjort. Kreditkortet är draget i kortläsaren och därmed har vagnen, Baby Jogger City Select, övergått i vår ägo. Fast vi hämtar den imorgon eller på måndag. Tjihoo! Ska bli spännande att se om vardagen förändras :-)

Jag och maken (OK vi är inte gifta, men efter 9 år och 2 barn känns det liksom bättre att kalla honom maken) bunkrade upp med frukt och smoothie till både stora och små och begav oss till Babyproffsen på Hornsgatan idag. Vagnen skulle provköras. Tvååringen stretade emot till en början, det fanns så roliga leksaker överallt. Ett trotsutbrott var snubblande nära, men jag lyckades lirka och locka ner honom i ett säte och sedan körde jag lite race i affären för att hålla hans intresse uppe. Lillebror fick snart göra honom sällskap och när de satt vända mot varandra gav båda upp små glädjetjut. Det bådar ju gott!

Vagnen var mycket lättkörd, även med båda barnen i. Framtung såklart när tvååringen satt längst fram, men jag kunde "tippa upp" den över en låtsastrottoarkant utan större problem.

Fruktstund, blöjbyte och kisspaus utgjorde betänketiden. Försäljaren passade på att bjuda på ett regnskydd under tiden. Så vi slog till :-) Inte för att regnskyddet fällde avgörandet, ha ha, men det tackade vi såklart för.

Hoppas maken kan plocka upp vagnen imorgon så att jag har den till dagislämningen på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar