tisdag 12 augusti 2014

Bomärke

Det har blivit dags att inte ta ner skylten utan att sätta upp den! Brevbäraren i vårt område verkar ta lätt på sitt arbete och överlåter en del av postsorteringen till mig. I min brevlåda får jag ofta grannarnas post, både de närmaste och de lite längre bort.

Jag har införskaffat ett "A" till min brevlåda, eftersom närmaste grannen och jag har samma gatunummer, med den enda skillnaden att jag bor på A. (Vi har ganska olika efternamn, så det borde ändå vara en signal till brevbäraren, kan vän av ordning tycka). När jag ändå är i skyltartagen tänkte jag byta ut klisterremsan med efternamn till något mer riktigt. Jag har hittat en fiffig hemsida på nätet, www.skyltmax.se där man kan designa sin egen skylt. De har en massa olika varianter på utseende och material och användningsområde. Man kan till och med göra sin beställning direkt i sin tunn-telefon. Väldigt smidigt! Billigt är det också.

Imorgon ska jag beställa en namnskylt. Jag återkommer när jag har resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar