tisdag 7 augusti 2012

Jag kom inte till Provence...

... i år, så då får Provence komma till mig istället! (Så många å på rad! Igen!!)

Jag är helt såld på lavendel. Det kan bero på att jag ogillar tvättmedelsparfym - vad jag tycker om sköljmedel lämnar jag till ett helt annat blogginlägg - och hellre har lavendelpåsar i garderoben.

Lika rart och dyrt som det är att skaffa lavendelpåsar i Sverige, lika talrikt och billigt förekommer de i Frankrike. I Provence närmare bestämt. Det är några år sedan jag var där senast och just nu är inga resor inplanerade. Därför passade jag på att skörda lite lavendel när vi lämnade sommarhuset på Gotland.

Lavendeln är nu utspridd - glesare än på bilden såklart - på torkbrickor inhandlade på Ben Tanh marknaden i Ho Chi Minh-staden i Vietnam. Fina att titta på och doftar gott gör det!

1 kommentar:

  1. Åh, vad vackert! (Är visserligen inte så förtjust i lavendeldoft, men tusan vilka vackra blommor det är!!)
    Torkfaten är underbara - VILL HA!

    Kram!

    SvaraRadera